Pages

cUwEeTnYa AkU...

Life is end if no love in heart. Predict what is unpredictable. Move on Your life. Menda alah ni. Ordinary people who has extraordinary power. KEK3..! Segala caci maki sepak terajang tampaq aku terima kalau aku salah. Sepak balik kalau bukan salah aku. Muhahaha....

Sunday 1 July 2012

Mahukau !

"Confirm?"

"Yup!"

"Sure?" Ditanya lagi.

"Double yup." Jawabnya bersama anggukan yang penuh yakin.

"Yakin?"

"Kau nak aku tendang kau sampai tergolek-golek ke?" Penat menjawab! Dah berapa kali diulang jawapan yang bebeza tapi maksud yang sama, tapi masih lagi bertanya. Siapa yang tak geram? Baby yang baru lahir seminggu pun geram kalau disuruh berjalan dah. Haish...

Rakan disebelah dijeling habis. Megat ketawa kecil sambil menoleh memandang Hadzril sudah geram. Dijeling sekali lagi Megat disebelah.

"Gelak gelak! Suka aje kau ek?" Hadzril mencebik. Geram dengan gelagat Megat yang asyik ketawa dari tadi.

"Mana ada. Okeylah. Ikut kau lah. Aku on jer." Dia sudah kurangkan ketawa kudanya itu.

Hadzril sudah bangun bersama kertas di tangan. Baru separuh badannya bangun, terbeliak matanya! Teringat sesuatu! Megat memandang pelik!

"Asal kau?"

"Akak aku!"

"Hah! Kenapa dengan dia? Sembelit ke?" Lepas itu, dia ketawa dengan katanya sendiri.

Hadzril menggaru-garu kepala sambil buat muka sepuluh sen. "Matilah aku..." meleret sahaja suaranya. "Kenapa?" buat sekian kalinya Megat bertanya. Wajahnya sedikit menampakkan kerutan didahi. Dia pulak yang tolong berfikir untuk Hadzril yang macam dah terberak buah durian.

"Haish! Kau ni...Aku tanya ni, kenapa dengan kakak kau?!" Sedikit meninggi suara macho Megat. Geramlah tuuu....

"Kakak! Aku lupa ambil dia dekat pejabat! Mampus aku..!! Arghhh..!!"

"Ok! Aku terpaksa bersetuju dengan kau...kau bakal..." Hadzril terhenti menjerit lalu memandang Megat. Menantikan ayat yang bakal Megat keluarkan.

"Mampus..." Perlahan saja suaranya. Hadzril tunjuk muka kesian.

Kesian pulak Megat tengok. 'Kalau la aku ni banyak idea jahat,' fikir Megat sambil mengeluh. Hadzril menoleh memandang Megat yang tertunduk. 'Asal pulak dia ni? Mengeluh tiba tiba. Aku yang ada masalah dia yang lebih lebih,' bisik hati Hadzril.

"Kau ni asal? Abang Yem kau dah tinggalkan kau ke?" Abang Yem merujuk kepada kucing Megat yang ditatang macam anak sendiri. Saja dipanggil Abang Yem sebab Megat minat betul dengan video itu.

"Hahaha..." terus Megat melepaskan ledakan ketawa lambak dia. Dipegang perut menahan sakit sebab gelak. Ada juga manusia yang macam tu ek? Terangkat kening kiri Hadzril. "Tak ada ape, tak ada ape. Aku gelak sebab tiba-tiba teringat video tu. Hahaha...." disambung kembali ketawanya.

Tidak lama kemudian, Hadzril juga turut ikut ketawa. "Gila ah! Tapikan video lagi satu lagi best, alah video yang Gelimat tuhhh..! Haha...kucing kacang batik, Muthu kata lentik!" Ah, sudah lari topik sudah mereka.

"Eh! Kau ni tunggu apa lagi? Pergi ajelah cepat jemput kakak kau! Lagi lambat berdouble kakak kau marah lagi nanti. Dah! Gerak sekarang!" terus mati tawa Hadzril. Dipandang lambat-lambat Megat disebelah. "Bangunlah!" sergah Megat sekali lagi.

Kalut-kalut Hadzril bangun. Kemudian teru laju dia melangkah keluar dari kelas. Rancangan nak pergi makan terpaksa dibatalkan. Menggeleng-geleng kepala Megat. Dia bangun lalu bergerak keluar dari kelas juga. Perut pun dah dendangkan lagu Amuk, lebih baik dia bangun dan makan seorang. Kalau tunggu Hadzril, alamatnya kebulur la dia.

***************************************************************


Hadzril resah menunggu didalam kereta. Berbagai-bagai alasan dipilih. Jenuh memerah otaknya agar memikirkan alasan paling logik. Kejap tangannay mengetuk-ngetuk stereng kereta. Resah hati belum lagi reda.

bacaan lanjut....

No comments:

Post a Comment

Tengok sini pun Boleh