Pages

cUwEeTnYa AkU...

Life is end if no love in heart. Predict what is unpredictable. Move on Your life. Menda alah ni. Ordinary people who has extraordinary power. KEK3..! Segala caci maki sepak terajang tampaq aku terima kalau aku salah. Sepak balik kalau bukan salah aku. Muhahaha....

Thursday 14 June 2012

Battery dah nak lingkup ! Macam mana check? Jom tgk

Salam.

Okeylah korang semua hari ni just nak share pasal battery laptop. Sah2 korang semua ada laptop kan? At least pernahlah ada kan? Hehe. Korang tau tak sebenarnya battery kita akan jadi kurang capacity iaitu byk mana boleh kita cas?



Makin lama korang suka cas battery time bukak laptop, makin cepat battery korang rosak. So, kalau nak bagi battery tahan lama, jangan cas battery time korang guna laptop. Atau pun buang battery time korang nak guna laptop. So, jimat lah duit korang nak kena beli battery baru kalau dah kembang or rosak.

Mahal kot wehh.. Aku punya dulu pun dekat RM200 jugak la. Berpinau bijik mata tgk duit terbang kat kedai Cina tepi stesen bas Kangar tu wehh. Dengan duit tu boleh beli makan untuk 2minggu sepanjang kat UiTM Arau ni.


Inilah aku punya history setelah menggunakan battery ori yg kedua selepas berlakunya evolusi battery aku terdahulu yang telah memberanakkan battery baru. Lepas ni tak tau lah bila pulak battery aku nak beranak anak kedua pulak.

So, marilah sama2 kita jaga battery agar tak kehilangan duit anda dengan begitu banyak nya. Melainkan anda begitu kaya..haha...

Konklusinya(dah macam budak SPM), korang jangan cas battery time nak guna laptop. Supaya tak cepat rosak battery. heheeeee..

MOHON reramai komen and like story ni hehe...lepas ni nk update macam mana nak check battery anda...

No comments:

Post a Comment

Tengok sini pun Boleh