Pages

cUwEeTnYa AkU...

Life is end if no love in heart. Predict what is unpredictable. Move on Your life. Menda alah ni. Ordinary people who has extraordinary power. KEK3..! Segala caci maki sepak terajang tampaq aku terima kalau aku salah. Sepak balik kalau bukan salah aku. Muhahaha....

Friday 15 June 2012

Tutorial | Macam mana nak check kesihatan battery laptop ?

Salam.

Entry sebelum ni aku ada post pasal kesihatan battery aku or capacity battery. So, macam mana aku check? Mesti korang nak tahu jugakkan? So, korang bukak CMD atau Command Prompt. Kalau nak tau kat mana CMD tu, korang tekan button Start pastu search perkataan 'cmd'.

First sekali korang taip perkataan ni lepas korang dah bukak cmd <-----powercgf -energy--->

CLICK gmbar kalau nak kasi besar lagi itu punya gambar nohhh....

Kemudian tggu seminit then benda tu akan setel....

Kat mana nak view report?

Itu takder masalah. Korang just tgk dekat cmd tu and cari kat mana dia save report tuh...setel! HEhehe...


Then korang scroll report yang berbentuk html tu, sampai tgk kat capacity...

contoh macam kat bawah ni..hehe


2 comments:

  1. Tut yg berguna. Nice share :)

    ReplyDelete
  2. anonymous : terima kasih :) teruskan mengusha blog ini :D

    ReplyDelete

Tengok sini pun Boleh